söndag 6 maj 2012

Nytt i rabatten...


I år har vi tagit bort ett fågelbad som frusit i sönder och under det hade vi
ett cementrör, såg inte så kul ut med detta gapandes i rabatten.

Sonen ville att vi skulle plantera ett träd med något man
kunde äta så vi åkte och  köpte ett persikoträd i går.

Trädet kommer att stå på vår "inner" gård med
murar och hus runt sig, så det blir nog bra.
Tänkte att man kunde ha jordgubbsplantor
runt persikoträdet, vad tycker du?
Så en liten bild på vår trädgårdshjälp.....
Hon är så glad nu när man kan vara ute hela dagarna med bollen.
Hoppas ni får en underbar vecka, det ska jag ha....

Kram 
Lotta

6 kommentarer:

  1. Hej Lotta, jag skulle ha hört av mig tidigare, men jag har bara jobbat på... Det var tack vare dig som jag fick tipset att kolla vidare med uppsägningen. Jag är så tacksam!! Ska vara aktivt "sökande" betr lokal framöver och hoppas jag hittar något riktigt bra. Aldrig bra med panikletande.
    Stor kram
    Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) vad kul att det löst sig.
      Stor kram till dig oxå

      Radera
  2. Ååååårhhhh.... så gullig jeres trädgårdshjälp er !!!

    Fint trä.... tænker det går bra med jordgubbar med

    *kram*

    Loppe

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Läste för en tid sedan att ni besökte den röda ladan i Helsingör. Tänkte bara kolla om ni vet öppettider osv. Hittar ingen hemsida..

    Tack på förhand!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Här är deras webbsida; http://netopher.dk/rodelad
      Kram

      Radera